3693
19

Aankomen; Mijn grote plan de campagne!

Zoals ik eerder al vertelde in mijn vorige artikel over Afvallen vs. Aankomen, wil ik graag aankomen. Hoewel er niet veel mensen zijn die dezelfde wens hebben als ik, wil ik er toch graag over schrijven en mijn ervaringen delen. Het lijkt me een leuk idee als ik zo nu en dan vertel over mijn vooruitgang, of achteruitgang natuurlijk.

Begin dit jaar heb ik voor mezelf de knop om gezet en heb ik mezelf voorgenomen om niet meer te miepen over ondergewicht, maar er gewoon iets aan te gaan doen. Dat ‘gewoon’ iets aan doen is helaas moeilijker dan het lijkt.

Aankomen; Mijn plan de campagne

  • Twee keer per week naar de sportschool voor krachttraining en dit combineren met voedingssupplementen (zoals bijvoorbeeld eitwitshakes)
  • Dagelijks ontbijten met yoghurt en superfoods
  • Dagelijks drie tussendoortjes in de vorm van koekjes of mueslibars
  • Zoveel mogelijk proberen te eten. Zit je vol? Neem nog 5 happen

Begin dit jaar begon ik met een BMI van 17.8 en was ik de eerste anderhalve maand enorm gemotiveerd en vastbesloten om hier mee door te gaan. Toen ik 19 februari op de weegschaal stond was ik 2 kilo aangekomen en een week later nog eens 0,7 kilo! De mooie woorden van Voedingscentrum: “Je BMI is 18,8. Je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!” – Woeeehoee! Ik was zo trots en blij! Helaas gaat het nu iets minder en ben ik een halve kilo afgevallen, waar ik niet blij mee ben. De reden voor het afvallen is simpel. Ik hou mezelf op dit moment niet aan de ‘regels’ die ik mezelf begin dit jaar heb opgelegd.

Het is inmiddels drie weken geleden dat ik naar de sportschool ben geweest, afgezien van afgelopen maandag en gisteren.. Sinds begin maart heb ik erg veel last van mijn rug, schouder en arm en heeft de fysiotherapeut mij geadviseerd om de komende tijd even niet mijn bovenlichaam te trainen in de sportschool maar nu eerst te focussen op herstel. Nu kan ik wel mijn onderlichaam gaan trainen in de sportschool, maar daar kan ik de motivatie niet zo goed voor vinden nu. Daarnaast werk ik sinds begin maart dagelijks in Amsterdam, waardoor de sportschool iets moeilijker te combineren is qua locatie en tijd. Toch wil ik graag weer gewoon twee keer per week naar de sportschool. Ik moet alleen even bedenken hoe ik dit fijn met mijn werk kan combineren.

Dagelijks ontbijten met yoghurt en superfoods doe ik ook niet meer. Omdat ik nu elke dag redelijk vroeg met de trein moet, laat ik mijn ontbijt schieten. Super zonde, want zo loop ik aardig wat calorieën mis. Ook dit wil ik weer proberen op te pakken.

Voor nu is er sprake van een kleine achteruitgang, maar als ik zo door blijf gaan moet ik straks weer helemaal opnieuw beginnen. Dus bij deze geef ik mezelf weer even een spreekwoordelijke duwtje in de goede richting en ga ik weer mijn uiterste best doen!

Hebben jullie ook wel eens een sport dip?