Eiwitbommetje smoothie met avocado

Als je regelmatig sport, heb je vast zo nu en dan last van flinke spierpijn, maar dat hoort er nu eenmaal bij! Naast het nemen van eiwit supplementen kan je ook flink wat eiwitten binnen krijgen met je normale voeding. Deze keer heb ik een eiwitbommetje smoothie gemaakt met banaan en avocado, twee fruitsoorten bomvol eiwitten! Ik ben zelf erg te spreken over deze smoothie, de avocado geeft de smoothie een hele fijne structuur!

Banaan en avocado zijn beide fruitsoorten met heel veel natuurlijk eiwitten. Zo bevat een avocado per 100 gram 2,6 gram eiwit en een banaan 1,2 gram. Zo op het eerste oog lijkt dat misschien weinig, maar als je het omrekent naar de hoeveelheden die in deze smoothie gaan, kom je toch uit op 13.5 gram eiwitten. Het is niet even veel als in een eiwitshake waar gemiddeld zo’n 20 gram in zit, maar het komt wel in de buurt!

Ingrediënten voor een eiwitbommetje (± 1500 ml)

  • 5 sinaasappels
  • 150 gram spinazie
  • 2 avocado’s
  • 2 bananen

Eiwitbommetje smoothie met avocadoEiwitbommetje smoothie met avocado

Het is erg eenvoudig om deze smoothie te maken, je bent in een paar minuten klaar! Snijd de sinaasappels in stukjes en verwijder de schil. Doe de sinaasappels en spinazie in de slowjuicer en doe het sap van de sinaasappels en spinazie vervolgens in de blender. Verwijder de bananenschil van de banaan. Snijd de avocado doormidden, verwijder de pit en schep het vruchtvlees uit de schil. Doe het vruchtvlees van de avocado samen met de bananen in de blender bij het slowjuicesap. Blend dit vervolgens twee keer 20 seconden op de hoogste stand of de speciale smoothie stand. Je zal zien dat de avocado een hele smeuïge strcutuur geeft een de smoothie, heerlijk!.

Et voilà! Je eiwitbommetje smoothie waardoor je spierpijn sneller weg is! ;)

Eiwitbommetje smoothie met avocadoEiwitbommetje smoothie met avocado

Hope you enjoy!